Hans van der Westen Docent Oriëntatiecursus Fondsenwerving
Drs. Hans van der Westen heeft twintig jaar ervaring met diverse vormen van sponsor- en fondsenwerving. Hij begon zijn carrière in de fondsenwerving als hoofd Marketing, communicatie en fondsenwerving van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis en was daar verantwoordelijk voor een omvangrijk vriendenprogramma en diverse grote campagnes. Hans is mede-oprichter en directeur van het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving. Daarna werkte hij als director major donor fundraising & sponsoring bij WWAV voor onder andere KWF Kankerbestrijding, Alzheimer Nederland en diverse kerkelijke organisaties en kleinere fondsen. Hij schreef verschillende vakboeken waaronder het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving. Sinds april 2006 adviseert hij als allround strateeg en partner van LVWB Fundraising, adviesbureau voor sponsoring, fondsenwerving en mecenaat, uiteenlopende organisaties voor gezondheidszorg, onderwijs en cultuur. Hans heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid en werkte in het (hoger) onderwijs.